Faluns servicekontor är en viktig resurs för invånare som behöver hjälp med ärenden relaterade till Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Försäkringskassan. Här erbjuds en professionell och personlig service för att underlätta hanteringen av olika myndighetsärenden på ett tillgängligt sätt.
Tillgängliga tjänster i Falun
På servicekontoret i Falun kan du få hjälp med följande ärenden:
- Pensionsmyndigheten: Information och handläggning av pensioner, inklusive garantipension och internationella pensionsöverföringar.
- Skatteverket: Adressändringar, ansökan om personnummer och skatteärenden.
- Försäkringskassan: Ansökningar om socialförsäkringsförmåner såsom barnbidrag, sjukpenning och arbetslöshetsförmåner.
Personalen på servicekontoret har även kompetens inom digitala tjänster och kan svara på allmänna frågor om myndighetstjänster.
Besöksadress
Nybrogatan 21 791 71 Falun
Öppettider
Veckodag | Öppettider |
---|---|
Måndag | 10:00–16:00 (Lunchstängt 12:30–13:30) |
Tisdag | 10:00–16:00 (Lunchstängt 12:30–13:30) |
Onsdag | 10:00–16:00 (Lunchstängt 12:30–13:30) |
Torsdag | 10:00–16:00 (Lunchstängt 12:30–13:30) |
Fredag | 10:00–16:00 (Lunchstängt 12:30–13:30) |
Anvisningar för ditt besök hos servicekontoret i Falun
Vi rekommenderar att du tar med dig alla viktiga handlingar för att göra ditt besök så smidigt som möjligt. Detta inkluderar giltig identifikation, ifyllda blanketter eller officiella brev relaterade till ditt ärende. Om du behöver hjälp på ett annat språk än svenska, vänligen kontrollera i förväg om det finns tolkar eller material tillgängligt på ditt språk. Det finns också självbetjäningsstationer där du kan skriva ut intyg eller uppdatera din information.