Servicekontoret i Hallunda, som drivs av Statens servicecenter, är en plats där invånare i Stockholm kan få hjälp med olika myndighetsärenden. Kontoret strävar efter att erbjuda effektiv och personlig service för att underlätta hanteringen av ärenden kopplade till Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Försäkringskassan.
Tjänster som erbjuds på servicekontoret i Hallunda
På servicekontoret i Hallunda kan du få hjälp med följande tjänster:
- Pensionsmyndigheten: Informationen och hanteringen av pensioner, inklusive garantipension och internationella pensionsöverföringar.
- Skatteverket: Ansökan om personnummer, skatteärenden och adressändring.
- Försäkringskassan: Ansökningar om socialförsäkringsförmåner som sjukpenning, barnbidrag och arbetslöshetsförmåner.
Vår kompetenta personal är även välutbildad inom digitala tjänster och kan svara på allmänna frågor relaterade till myndighetstjänster.
Besöksadress
Tomtbergavägen 2 145 67 Norsborg
Öppettider
Veckodag | Öppettider |
---|---|
Måndag | 10:00–16:00 |
Tisdag | 10:00–16:00 |
Onsdag | 10:00–16:00 |
Torsdag | 10:00–16:00 |
Fredag | 10:00–16:00 |
Anvisningar för ditt besök hos servicekontoret i Stockholm, Hallunda
Vi rekommenderar att du tar med dig alla viktiga handlingar för att göra ditt besök så smidigt som möjligt. Det innefattar giltig identifikation, ifyllda blanketter eller officiella brev relaterade till ditt ärende. Om du behöver hjälp på ett annat språk än svenska, ber vi dig undersöka i förväg om det finns tolkar eller material tillgängligt på ditt språk. Det finns också självbetjäningsstationer för att skriva ut intyg eller uppdatera din information.